Jak przekonać się do jedzenia większej ilości warzyw?

Jak przekonać się do jedzenia większej ilości warzyw?

Jedzenie warzyw jest kluczem do zachowania zdrowia. Jednak mimo to niewiele osób zwraca na to uwagę. Dlatego też koniecznie musisz pamiętać o jedzeniu odpowiedniej ich ilości każdego dnia. Dzięki temu poprawisz swój układ pokarmowy, zapobiegniesz przedwczesnemu starzeniu się, czy dasz swojemu organizmowi szansę, aby uchronił się przed nowotworami.
Pamiętaj o odpowiedniej porcji warzyw
Samą podstawą jest zrozumienie, jaką ilość warzyw koniecznie trzeba jeść, aby cieszyć się dobrym zdrowiem. Według dietetyków powinno się jeść 5-6 warzyw codziennie. Jeśli chodzi o wielkość całościową porcji to wynosi ona około 80-100 g. Jednak należy pamiętać, że warzywa należy ważyć dopiero po wyeliminowaniu skóry lub też pestek.
Postaw na koktajle
Od kilku lat koktajle i tak zwane smothie biją rekordy popularności. Nic w tym dziwnego skoro są one wspaniałą bombą witaminową. Dlatego warto pić je codziennie i przemycić do nich jak największą ilość różnych warzyw. W sieci można znaleźć wiele różnych przepisów, dlatego też bez trudu można odnaleźć swój ulubiony smak.
Stawiaj małe kroki
Bardzo ważne jest też, aby nie przesadzić ze zbyt dużą ilością warzyw. Wszystko przez to, że w ten sposób nasz organizm nie będzie ich odpowiednio przyswajać i do tego znacznie szybciej się zniechęcimy. Najlepszym rozwiązaniem będzie częste eksperymentowanie. Stawianie raz na warzywa gotowane, raz na surowe, czy nawet smażone. W ten sposób zaczniemy przyzwyczajać się do nich i nie będziemy traktować jedzenia warzyw jak przymusu.