Czy warto jeść pszenicę?

Czy warto jeść pszenicę?

Od kilku dobrych lata pszenica wywołuje zarówno pozytywne, jak i negatywne skojarzenia. Jedni ją kochają, drudzy unikają. Jednak, jak jest z nią w rzeczywistości? Oto wszystkie wady i zalety jedzenia pszenicy.
Zalety związane z jedzeniem pszenicy
Istnieje pewna grupa osób, dla której pszenica może przynieść pewne korzyści. Chodzi tutaj o sportowców wytrzymałościowych. Przy większym wysiłku mogą uzupełnić bardzo szybko glikogen, a dokładnie cukier we krwi.
Jeśli chodzi o wartości odżywcze, to pszenica wyróżnia się dużą ilością witaminy E, PP, ale też można w niej znaleźć magnez, wapń oraz żelazo.
Dlaczego lepiej unikać pszenicy?
Przede wszystkim warto zdawać sobie sprawę, że spożywanie symbolicznej ilości produktów pszenicznych nie szkodzi naszemu zdrowiu. Problem pojawia się, kiedy zjada się ich dużą ilość, czy też wtedy, gdy robi się to regularnie.
Zbyt duża ilość pszenicy może powodować zakwaszenie organizmu. Związane jest to ściśle z kwasem fitynowym, który występuje w zbożach, w tym w pszenicy. Odbiera on minerały i pierwiastki z naszego organizmu.
Poza tym jedzenie dużej ilości pszenicy odbija się też na naszej wadze. Tycie wtedy spowodowane jest zjadaniem zbyt dużej ilości pustych kalorii.
Warto zdawać sobie sprawę, że pszenica posiada substancję uzależniające. Dodatkowo jest szczególnie odradzana osobom, które mają problemy z jelitami, np. ze stanem zapalnym jelit, czy grzybicą jelit. Oprócz tego chorzy na depresję, schizofrenię, autyzm lub Chorobę Hashimoto również powinni zrezygnować z pszenicy.